Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Společenský tanec jako forma využití volného času
Ježková, Martina ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Anotace: Téma mé diplomové práce "Společenský tanec jako forma využití volného času" si klade za cíl odhalit široké veřejnosti tanec očima profesionálních tanečníků. Ukázat a doporučit společenský tanec, jako jednu z velmi dobrých možností, jak smysluplně využít svůj volný čas. Cílem práce je zjistit, jak žáci a studenti do 20 let tráví svůj volný čas a jak vnímají tanec, jako zájmovou aktivitu. Tato práce je rozdělena do dvou celků: teoretické a empirické části. V teoretické části pracuji s pojmem volného času. Jak si tento pojem můžeme vyložit, co znamená a jak je důležité smysluplné využití volného času. Dále se podrobně zabývám dějinami tance, na kterých se ukazuje, proč lidé začali tančit, jak dlouho se již tančí a co tanec lidem přináší. Teoretická část dále obsahuje informace o tanečním sportu, institucích poskytujících taneční průpravu, sportovní výživě a také o tom, že tanec může pomáhat a léčit. Empirická část je věnována dotazníkům, zjišťujícím to, jak děti tráví svůj volný čas v závislosti na tanečních aktivitách a řízeným rozhovorům s profesionálními tanečníky, kteří nás nechají nahlédnout do svého tanečního světa. Tito tanečníci nám odpoví na otázky: proč se stal tanec jejich životním stylem; jaké s sebou nese pozitiva a negativa; co je na tanci tak krásného a osvobozujícího a třeba také to,...
Tanec a móda
Orszulik, Eduard Adam ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
V mé bakalářské práci se zabývám vývojem tance od doby dvorských baletů v období vlády Ludvíka XIV. a módy od vzniku módního průmyslu až po současnost. Snažil jsem se nalézt společnou linii mezi tancem a módou a dopátrat se toho, z jak velké části se tyto dva rozdílné obory navzájem ovlivňují. V práci čerpám především z odborné literatury, módních médií, ale také z rozhovorů, které jsem vedl s předními tanečními tvůrci. Během výzkumu jsem dospěl k závěru, že ačkoliv jsou tyto dva obory zcela nezávislé, je mezi nimi propojení, které pozměnilo vývoj každého z nich.
Tanec, pohyb, fotografie
Peguero, Benjamin ; ŠIMŮNEK, Michal (vedoucí práce) ; JANOŠČÍK, Václav (oponent)
Cílem bakalářské práce je představit současnou taneční fotografii a českou street dance kulturu. Jako tanečník a fotograf se delší dobu zajímám o schopnost fotografie reprodukovat tanec jakožto umělecký projev a jakožto tělesný, emocionální a v daném situačním kontextu hluboce ukotvený prožitek. Práce bude vycházet z Benjaminova konceptu auratičnosti, jehož prostřednictvím budu zvažovat schopnost fotografie reprodukovat tanec, a to z pohledu tří přímých účastníku taneční události: diváka, který tanec pozoruje; fotografa, který taneční scénu fotografuje; a samotného tanečníka, který tanec a pohyb zakouší nejintenzivněji. Práce bude vycházet ze zúčastněného pozorování české street dance scény, a kromě výše uvedeného přinese přehled české i světové taneční fotografie s důrazem na street dance.
Renesanční tanec: zrcadlo kultury raně novověké společnosti
Klementová, Kateřina ; Kröschlová, Eva (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent) ; Steckerová, Andrea (oponent)
Práce se zaměřuje na italský dvorský tanec 15. století, který patřil v celé renesanční Evropě k bytostným projevům rodící se aristokratické společnosti. Vychází z důkladného prozkoumání originálních spisů tanečních mistrů Domenica da Piacenza, Antonia Cornazana a Guglielma Ebrea/Giovanniho Ambrosia a přináší doposud nezveřejněné překlady jejich významných částí do češtiny. Text směřuje od obecných otázek (kde a při jakých příležitostech se tančilo, taneční vzdělání a postava tanečního mistra, funkce tance v dané historické epoše, intelektuální a filosofický rámec prvních tanečních traktátů) ke konkrétnímu zkoumání jednotlivých prvků dobové taneční teorie a popisu praktických aspektů realizace tanečních choreografií (základní kroky a pohyby, figury, prostorová forma tanců ad.). Součástí práce je i rekonstrukce jedné z nich. Jistým "exkurzem" do příbuzných oborů i mladších epoch jsou pak kapitoly věnované estetice pohybu (požadavky na správné držení těla, pozici hlavy, výraz tváře, gesta rukou ad.) a dobové etiketě (respektování společenské hierarchie v tanci i mimo něj, projevy úcty a vzájemné pozdravy, princip vyzývání k tanci, jeho odmítnutí, pravidla pro odchod po tanci i z taneční slavnosti, správné vystupování na plese mimo tanec - způsoby patřičného sezení, stání či společenské konverzace). I...
Společenský tanec jako forma využití volného času
Ježková, Martina ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Anotace: Téma mé diplomové práce "Společenský tanec jako forma využití volného času" si klade za cíl odhalit široké veřejnosti tanec očima profesionálních tanečníků. Ukázat a doporučit společenský tanec, jako jednu z velmi dobrých možností, jak smysluplně využít svůj volný čas. Cílem práce je zjistit, jak žáci a studenti do 20 let tráví svůj volný čas a jak vnímají tanec, jako zájmovou aktivitu. Tato práce je rozdělena do dvou celků: teoretické a empirické části. V teoretické části pracuji s pojmem volného času. Jak si tento pojem můžeme vyložit, co znamená a jak je důležité smysluplné využití volného času. Dále se podrobně zabývám dějinami tance, na kterých se ukazuje, proč lidé začali tančit, jak dlouho se již tančí a co tanec lidem přináší. Teoretická část dále obsahuje informace o tanečním sportu, institucích poskytujících taneční průpravu, sportovní výživě a také o tom, že tanec může pomáhat a léčit. Empirická část je věnována dotazníkům, zjišťujícím to, jak děti tráví svůj volný čas v závislosti na tanečních aktivitách a řízeným rozhovorům s profesionálními tanečníky, kteří nás nechají nahlédnout do svého tanečního světa. Tito tanečníci nám odpoví na otázky: proč se stal tanec jejich životním stylem; jaké s sebou nese pozitiva a negativa; co je na tanci tak krásného a osvobozujícího a třeba také to,...
Pantomima a tanec v meziválečném období
Šírková, Kateřina ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; HYVNAR, Jan (oponent)
Tato práce si vytyčila za cíl obeznámit čtenáře s postavením pantomimy a tance v meziválečném období a celkovou důležitost propojení těchto dvou stylů umění. V úvodu vysvětluje základní pojmy: pantomima, výrazový tanec a meziválečné období. Ukazuje postavení těchto uměleckých odvětví v Československé republice a vytyčuje několik důležitých osobností tanečního umění, které ovlivnili pantomimu a mimické divadlo. V závěru se soustředí na důležitost tance pro umělce mimického divadla a hledá možnou inspiraci tehdejšího období v současné tvorbě.
Tanec v současné izraelské společnosti
Indráková, Tereza ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (oponent)
Dizertační práce Tanec v izraelské společnosti jsem se snažila využít k přiblížení izraelské kultury a tanečního prostředí dostupné metody antropologického terénního výzkumu.Používám zde metod autentických rozhovorů s izraelskými tanečníky a tvůrci, metody zúčastněného pozorování a dostupné zdroje v podobě knižních publikací, odborných periodik a a internetových zdrojů v angličtině a v hebrejštině. Práce je zaměřena na situaci tance v moderním státě Izrael. Nahlížím na současnou kulturu Izraele také v historickém kontextu a poukazuji na jednotlivá období židovských dějin a proměnlivým vztahem k tanci a tělesnosti. Zdůrazňuji úlohu tance při hledání nové izraelské národní kultury a izraelské identity. V současné izraelské společnosti plné rasovým, etnických a náboženských problém vnímám tanec jako platformu k vzájemnému porozumění. Poukazuji na konkrétní případy, kde tanec v Izraeli slouží jako medium ke komunikaci mezi jednotlivými mezi jednotlivými společenskými skupinami. V závěru práce představuji konkrétní pohybové metody vyvinuté v Izraeli.
Český současný tanec v devadesátých lete ch 20.století
Opavská, Andrea ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; STAVĚLOVÁ, Daniela (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je reflexe a analýza situace na české současné taneční scéně v devadesátých letech minulého století a její proměna, která je sledována na čtyřech případových studiích konkrétních uměleckých osobností a jejich děl, Evy Černé a Karla Vaňka (Malé modré nic), Jana Kodeta (Jade), Lenky Flory (.a kde je Marie?) a Petra Tyce (Pád domu Usherů). Důraz je kladen na zachycení různorodosti kvalit pohybového materiálu, hledání původu jeho inspiračních zdrojů na základě získaných domácích i zahraničních zkušeností tvůrců. Pro pochopení hlubších souvislostí tohoto období bylo nutné stručně charakterizovat vývoj scénického tance před rokem 1989. Tato problematika je však zasazena do širšího kontextu proměny estetiky tělesnosti od šedesátých let 20. století a formování pojmu současný tanec s jeho obsahovým vymezením.
Evoluce jazzového tance
Hannichová, Ivana ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; PUOBIŠOVÁ, Dagmar (oponent)
Diplomová práce mapuje vznik a vývoj jazzového tance převážně na území
Capoeira
Slezáková, Kristýna ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Disertační práce pojednává o brazilském kulturním fenoménu capoeira a jeho české, potažmo evropské podobě. Celý text je rozdělen na dvě základní části, historickou a antropologickou. Po úvodu popisujícím především motivace ke studiu capoeiry stojí pojednání o metodách výzkumu a jeho průběhu, na což navazují lingvistická vymezení užití portugalského pojmosloví. První díl antropologické části uvádí čtenáře do obrazu dějinného kontextu vývoje capoeiry v Brazílii, a následně v Evropě. Informace v tomto oddíle pocházejí především z písemných pramenů, tedy z již dříve prozkoumaných oblastí teorie capoeiry. Na popis evropského kontextu navazuje úsek věnovaný nástupu capoeiry do Česka, kde začíná zpracování poznatků z vlastního výzkumu. Text ústí do antropologického pojednání o procesech provázejících implantaci exotického fenoménu do evropských zemí a o důvodech, které k ní vedly. V poslední části se disertace věnuje důsledkům globalizace capoeiry a různým vlivům, které toto umění v novém prostředí změnily či rozvinuly. Práce přináší nejnovější poznatky z oblasti historie i současnosti capoeiry v rodné Brazílii stejně jako v Evropě a je současně prvním dílem na toto téma v Česku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.